Rabobank Club Support 2022

Wij willen de leden die hun stem uitgebracht hebben tijdens de Rabobank Club Support hartelijk bedanken.

We hebben stemmen mogen ontvangen wat goed is voor € 108,15.. Dit bedrag gaan wij besteden aan promotie van ons doel: Project Steenbreek. Dit zullen wij in samenspraak doen met de gemeente Doetinchem.

Wij houden u op de hoogte!

Nogmaals bedankt.

Ervaring Gerard Tangelder deelname Plantjes ruilmiddag d.d. 15 oktober 2022

Plantjesruilmiddag Groei & Bloei Doetinchem e.o.15 oktober 2022 in Zelhem bij de fam. Wolswijk.

Voor de 2e keer heb ik meegedaan aan de plantjesruilmiddag. Op deze middag waren plantjes, stekken en zaden te ruilen. Ik had voor deze middag wortelstekken en zaden verzameld uit de borders van onze tuin van zowel cultuur als inheemse planten.
Op de bakjes met wortelstekken had ik stickers geplakt met de naam,  bloeiwijze, bloeitijd , hoogte van de plant; idem dit opgeschreven op de enveloppen met zaden. Van elke betreffende plant een foto op mijn mobiel gezet. Daarnaast een foto van een bak met potjes van 9x9 cm uitgestrooide plantzaadjes najaar 2021
Mijn bedoeling van stickers en foto’s was om belangstellenden informatie te geven over planten en over de wijze van vermeerdering via zaaien en stekken, ooit daartoe geïnspireerd door een zaai- en stekcursus die ik gevolgd heb bij de biologische kwekerij De Hessenhof in Ede en verder door mijzelf in praktijk gebracht op eigen locatie.
Ik heb gemerkt dat het vooral met foto’s aanschouwelijk maken de belangstelling voor de zaden en stekken deed toenemen en wat nadere uitleg deed de rest. Dit was het ook waar ik op gehoopt had.
Ik kwam met een gevulde bak ( niet propvol )  en ging met een lege bak naar huis.
Tot slot wil ik de organisatie van deze middag bedanken voor het werk wat ze ervoor gedaan hebben en de fam. Wolswijk voor de gastvrijheid.

Tuingroet,

Gerard Tangelder